הפחתת רעלת הריון בנשים בסיכון גבוה

מחקר חדש מצא כי שימוש בתוספי התזונה L-ארגינין וויטמינים נוגדי חמצון מפחיתים את הסיכוי לרעלת הריון בקרב נשים בסיכון גבוה לרעלת הריון. 

במחקר השתתפו מעל 600 נשים הרות עם היסטוריה של קדם-רעלת בהריון קודם, או קדם-רעלת אצל קרובת משפחה מדרגה ראשונה – מה שמעיד על סיכון מוגבר להישנות של קדם-רעלת הריון. הנשים שחולקו לשלוש קבוצות: כאלה שקיבלו שילוב של L-ארגינין וויטמינים נוגדי חמצון, כאלה שקיבלו L-ארגינין וויטמינים נוגדי חמצון בלבד וכאלה שקיבלו תרופת דמה (פלצבו).

רעלת הריון הינה תופעה המתבטאת בעיקר בעליית לחץ הדם במהלך ההריון, תופעה שיכולה להתחיל מהשבוע ה 20 להריון. מדובר במצב מסוכן, הן לאם והן לעובר. הגורמים לתופעה אינם ידועים לחלוטין וישנן מספר תיאוריות בנושא.

L ארגינין, חומצת אמינו, מהווה את אחד המרכיבים ליצירת מולקולת תחמוצת חנקנית (NO) שמרחיבה כלי דם. ההשערה היא כי חוסר ב L ארגינין מהווה גורם סיכון אפשרי לתופעה. כמו כן, יש הגורסים כי חוסר בויטמין D, סידן וסלניום עלולים להגביר את הסיכוי לתופעה.

לתקציר והמאמר המלא:
Effect of supplementation during pregnancy with L-arginine and antioxidant vitamins in medical food on pre-eclampsia in high risk population: randomised controlled trial
Ortega F. et al
BMJ 2011; 342:d29