רוצה ילדים חכמים? הקפידי לאכול פירות במהלך ההיריון

על פי מחקר חדש אימהות יכולות לשפר את הזיכרון של ילדיהן עם כל מנת פירות שהן צורכות במהלך ההיריון:

• כל מנת פירות שנצרכה שיפרה את תוצאות המבחנים ב 2.38%
• אבל כמות הפירות שהתינוק אכל לא השפיעה על תוצאות המבחן

מחקר חדש שבוצע בקנדה מצא כי ילדים של נשים הרות שמקפידות לאכול פירות במהלך ההיריון ביצעו טוב יותר במבחני למידה וזיכרון. לנשים בהריון שאוכלות יותר פירות במהלך ההיריון יש ילדים חכמים יותר, לפחות כך על פי המחקר.

פעוטות בגיל שנה שאימהותיהם אכלו מגוון גדול של פירות במהלך תקופת ההיריון, קיבלו את הציונים הגבוהים ביותר במבחנים שבדקו את מיומנויות החשיבה שלהם.

מה שמעניין הוא שכמות הפירות בתזונה של התינוקות עצמם לא השפיעה על הציונים במבחנים, כך על פי המחקר מטעם אוניברסיטת אלברטה שבקנדה שביצעה את המחקר ואשר פורסם בכתב העת המקוון EBioMedicine.

מומחים להתפתחות הילד בקנדה בדקו 808 ילדים בגילאי 12 חודשים, שאימהותיהם לקחו חלק במחקר בריאות ארצי גדול במהלך ההיריון, שבו הם רשמו ועקבו אחר פעולותיהן היומיות של שגרת חייהן.

החוקרים השוו את התוצאות של הבדיקות - אשר בחנו את יכולות הזיכרון ולמידה של התינוקות - עם כמות הפירות הכוללת בתזונה של האימהות במהלך ההיריון.

נמצא שכמות הפירות שהאימהות צרכו במהלך ההיריון היא בקורלציה ישירה עם ביצועים טובים יותר של התינוקות במבחנים. על כל מנת פירות שהאם אכלה, תוצאות המבחנים היו בממוצע 2.38% טוב יותר.

כמות הסיבים, קלוריות, אומגה 3 והיבטים אחרים של תזונת האם במהלך ההיריון לא השפיעה על התוצאות, גם לא כמות הפרי שהתינוקות עצמם אכלו.

לינק למאמר המלא (באנגלית) – לחצי כאן