טיפים לשאיבת חלב

שאיבה היא דרך מצוינת לספק חלב אם עבור תינוקך כשאת צריכה לאזן בין הנקה לבין כל שאר אילוצי החיים. בדיוק בשביל זה, אספנו עבורך מספר טיפים כדי להקל עלייך את ההכנה לזמנים אלה. עם מעט תרגול תוכלי להפיק את המירב ממשאבת החלב שלך.

אימהות רבות מתכננות להאכיל את תינוקן באופן בלעדי ישירות מהשד. אבל יש זמנים, בין אם מתוכנן או לא, כאשר אימהות מניקות אינן יכולות להיות עם התינוק. לזמנים אלה חשוב שיהיה אפשרות להאכיל את התינוק בחלב אם שנשאב מבעוד מועד.
שתי הסיבות המרכזיות לשאיבה הן בדרך כלל הצורך בחלב נוסף לשימוש מזדמן, למשל כאשר יש לך פגישה. סיבה נוספת לכך שאימהות שואבות היא לייצר מאגר גדול של חלב לזמנים בהן את נאלצת להיעדר לתקופות ארוכות יותר, למשל כשאת חוזרת לעבודה. ישנם גם פעמים שהשאיבה נועדה להגביר את האספקה הטבעית שלך, אולם בדרך כלל התינוק עצמו הוא הגורם המוצלח ביותר לקבוע את כמות החלב הנדרשת.

מתי לשאוב?

אימהות רבות מוצאות שזמן השאיבה הטוב ביותר הוא דבר ראשון בבוקר. מנוחת הלילה מסייעת למלא את מאגרי החלב.

החזרה לעבודה עבור אמא שואבת

החזרה לעבודה מצריכה קצת יותר תכנון מראש, משום שתרצי לוודא שיהיה לך מאגרי חלב עוד לפני החזרה לעבודה. כדי להגביר את אספקת החלב, מומלץ לשאוב באופן יומי מיד אחרי שהתינוק ינק. בצורה זו את מצליחה להוציא את כל כמות החלב הקיים באותו רגע וזה מאותת לגוף לייצר עוד חלב. את עודף החלב שהגוף מייצר, ניתן לאחסן במקפיא.

כשאת חוזרת לעבודה מומלץ לשאוב באותם הזמנים בהם תינוקך היה יונק, ואז לשמור את החלב בבטחה עד שאת מגיעה הביתה, שם ניתן לאחסן במקרר או במקפיא (בהתאם לצורך). ראי גם את את הכתבה שלנו: צ'ק ליסט חזרה לעבודה לטיפים נוספים.

כיצד לשאוב

את זוכרת כיצד למדת להניק את תינוקך? עבור חלק מאתנו זה קרה במהירות ובקלות, ואילו עבור אחרים זה לקח קצת יותר תרגול לפני שזה הפך לטבע שני. גם שאיבה יכולה לקחת זמן. 

הנה מספר טיפים שיעזרו לך להתחיל לשאוב, אך זכרי שזה יכול לקחת קצת זמן עד שתרגישי לגמרי נוחה ובשליטה מלאה:

  • "העירי" את שדייך על ידי מסאז' קל או על ידי התכופפות קדימה וניעור קל שלהם
  • נסי להירגע, זה חשוב כדי לאפשר לחלב לזרום בחופשיות. ישנן אימהות שמוצאות שהתבוננות בתמונת תינוקן עוזרת לכך.
  • עצמי את עיניך, סגרי את העולם וחשבי על תינוקך המתוק – נמצא שפעולות אלה יכולות לעזור להגברת זרימת החלב.
  • כדי לשאוב וודאי שהפטמה ממוקמת במרכז הקונכייה (החלק של המשאבה בצורת קונוס שנצמד לשד). על שדייך למלא את כל הקונכייה וליצור ואקום. הטי את הקונכייה והבקבוק מעט מטה כדי לעזור לחלב לזרום בחופשיות אל תוך הבקבוק. אם את לא מצליחה ליצור ואקום ייתכן שאת צריכה קונכייה גדולה יותר.
  • משך השאיבה צפויה לארוך 20 דקות, אולם זמן זה יכול להשתנות וייתכן שיהיה ארוך או קצר יותר. את תתאכזבי אם התפוקה שלך נמוכה. זכיר שעצם השאיבה מאותתת לגוף להמשיך ולייצר חלב. עם הזמן תראי גידול בתפוקת החלב.
  • כדי להגדיל את מאגר החלב שלך במקפיא, נסי לשאוב אחרי שאת מניקה ואולי גם כשתינוקך ישן.