עצות לשאיבה: עבודה טובה בעבודה

מזל טוב! עכשיו את אם שאורזת את המשאבה כשאת יוצאת לעבודה, כדי שתינוקך יוכל להמשיך לקבל את המזון הטוב ביותר. בדרך זו את גם מבטיחה הנקה טובה ומספקת בזמנים שאתם מבלים ביחד.

בין אם חזרת לעבודה זה עתה או שאת זקוקה לרענון הידע שלך, הנה כמה עצות שיבטיחו הצלחה לכולם: לך, לתינוקך, ולמקום העבודה שלך.

צרי קשר. לכל אם מיניקה יש סיפור לספר על הפתרונות המוצלחים שמצאה כשחזרה לעבודה. אם את מכירה נשים אחרות ששאבו בעבודה, שוחחי אתן על החוויות שלהן ועל הפתרונות שמצאו לאתגרים ולקשיים שחוו. את יכולה גם ליצור קשר עם אמהות אחרות בפורומי הנקה.

מצאי זמן לשאוב. תכנני את לוח הזמנים לשאיבות המחקה את זמני היניקה של תינוקך, כך שגופך ימשיך לקבל את האותות הדרושים להמשך ייצור החלב. הימנעי מלדלג על ישיבות שאיבה, כי הפסקה ממושכת מאותתת לגופך לייצר פחות חלב. חשוב להסביר זאת למעסיק, כדי שיבין את הצורך שלך לצאת להפסקות סדירות לישיבות שאיבה מתוזמנות.

היי גמישה אם אפשר, והתחשבי עד כמה שניתן גם בצורכי המעסיק. אך גם אם יש לך רק דקות ספורות, הקפידי לשאוב. עצם הגירוי לשדיים חשוב לתגובת הגוף יותר ממשך השאיבה. יחד עם זאת, שד מרוקן היטב יתמלא מחדש בכמות חלב גדולה יותר, כך שרצוי לשאוב עד להתרוקנות מלאה.

הקצי זמן לעצמך אם לוח הזמנים שלך הוא בלתי-צפוי, או הפעילי יצירתיות בעת השאיבה. לדוגמה, אפשר לקרוא או לאכול ארוחת צהריים תוך כדי שאיבה.

מצאי מרחב פרטי לשאיבה. חשוב מאוד לשאוב מבלי לשבש את זרימת ההורמונים הנחוצים לשחרור החלב. חדר הנקה הוא כמובן הסידור האידיאלי, אך אפשרויות אחרות הן משרד פרטי או מחסן שאפשר לנעול. אל תשאבי בשירותים - זה איננו מקום היגייני לשאיבה.

דברי עם המעסיק. אם את עובדת בחברה שיש בה נשים רבות בגיל הפוריות, אולי תצליחי לשכנע את המעסיק בצורך להקצות חדר הנקה. העובדות הבאות יעזרו לך להציג טיעון משכנע.

דעי את העובדות. אנו מקווים שלא תיתקלי בשום קשיים מול המעסיק. אבל אם כן, העובדות הבאות יעזרו לך להציג טיעון משכנע ולהשיג את תמיכתו.

מחקר study שפרסמה ועדת ההנקה של ארה"ב United States Breastfeeding Committee  קובע כי:

  • תוכניות הנקה במקום העבודה הן יעילות כלכלית, ומציגות תשואה להשקעה ביחס של 3:1$.
  • שכיחות ההיעדרויות ליום אחד לצורך טיפול בילד חולה גבוהה ביותר מפי שניים בקרב אמהות לתינוקות הניזונים מתמ"ל.
  • ההנקה מפחיתה את מספר תביעות הביטוח במקומות עבודה. מחקר אחד הראה שעל כל אלף תינוקות שאינם יונקים, יש יותר מ-2,000 ביקורים נוספים אצל רופאים, עוד 212 ימי אשפוז, ועוד 609 מרשמים לטיפול בשלוש מחלות ילדוּת נפוצות.
  • באמצעות תמיכה בהנקה במקום העבודה, מעסיקים יכולים לצמצם את תחלופת העובדים, להפחית את עלויות הגיוס וההכשרה, לקצץ בשיעור ההיעדרויות, להרים את המורל ולשפר את פריון העבודה, ולהפחית עלויות טיפול רפואי.

הנקה בעבודה

  • חוק עבודת נשים קובע כי עובדת שחוזרת לעבודה לאחר חופשת הלידה, זכאית להיעדר מעבודתה שעה אחת ביום ללא ניכוי משכרה, לצורך הנקה. זאת בתנאי שהעובדת מועסקת במשרה מלאה. 
  • היעדרות זו יועדה במקור להביא לחזרתה של האישה לעבודתה לאחר הלידה ולאפשר לאימהות שמעוניינות לשאוב, לעשות כך בשעת העבודה. אולם חשוב להדגיש כי גם עובדת שאינה מניקה או שואבת חלב זכאית לזכות זו.
  • ישנם מקומות עבודה (כמו שירות המדינה) בהם הורחבה זכות זו למשך שנה מיום הלידה.

אנחנו יודעים שהשאיבה דורשת מאמץ מיוחד, בעיקר בעבודה, אבל היא משתלמת! צרי קשר עם יועצת הנקה מוסמכת אם יש לך שאלות.