עקרונות שאיבה בסיסיים: מתי, למה, איך

שאיבה (או סחיטה ידנית) היא דרך מצוינת לאספקת חלב-אם לתינוקך כשאת חייבת לשלב את ההנקה בין כל הדברים האחרים שמתרחשים בחייך. העצות הבאות, יחד עם מעט אימון, יוכלו לעזור לך להפיק מן המשאבה שלך את המקסימום.

למה לשאוב?

לחיים תוכניות משלהם. אמהות רבות מתכננות רק להיניק. אבל לפעמים גם אמהות מיניקות נאלצות להיפרד מתינוקן, באופן מתוכנן או בלתי-צפוי.

בדרך כלל, לשאיבה שתי סיבות עיקריות: יצירת עודפי חלב לשימוש מזדמן (למשל כשאת צריכה לצאת לפגישה), או צבירת מלאי לזמנים שבהם תיאלצי להיעדר למשך זמן ארוך יותר (כמו בחזרה לעבודה).

מתי לשאוב?

אמהות רבות מגלות שהשאיבה דבר ראשון בבוקר היא המוצלחת ביותר. המנוחה מאפשרת לתפוקת החלב להתחדש במלוא הקיבולת והשדיים שופעים חלב. לאחסון פשוט ובטוח של החלב השאוב אנו מציעים לך שקיות Lansinoh® Breastmilk Storage Bags ובקבוקי אחסון Lansinoh® Breastmilk Storage Bottles.

החזרה לעבודה דורשת יותר תכנון, כי רצוי מאוד לצבור כמות נכבדה של חלב מראש. כדי להגדיל את התפוקה, שאבי בכל יום אחרי שהתינוק ינק. כך תבטיחי ריקון מלא של החלב מהשדיים, המאותת לגופך לייצר עוד חלב. את העודפים אפשר לאחסן במקפיא.
כשאת בעבודה, שאבי בזמנים שבהם היית רגילה להיניק, אחסני את החלב בקפידה והביאי אותו הביתה כדי להוסיף אותו למלאי שבמקפיא. לעצות נוספות עייני ברשימת הבדיקה שלנו לקראת החזרה לעבודה Back-to-Work Checklist.

איך לשאוב?

זוכרת איך למדת להיניק את תינוקך? אצל חלק מאתנו זה קורה מהר ובקלות, בעוד אצל אחרות נדרשים יותר אימונים לפני שההנקה הופכת לטבע שני. הנה כמה עצות שיעזרו לך להתחיל, אך זכרי שאולי ייקח מעט זמן עד שתשתלטי על העניין.

  • "העירי" את שדייך באמצעות עיסוי או כפיפה קדימה וניעור קל של השדיים.
  • רחצי את ידיך וקחי כמה שאיפות עמוקות להרפיה. ההרפיה חשובה מאוד להבטחת זרימה חופשית של החלב (הפעלת רפלקס שחרור החלב). יש אמהות שנעזרות בתמונת תינוקן ובהאזנה למוסיקה מרגיעה כדי להגיע להרפיה.
  • עצמי את עיניך, "כבי" את העולם שבחוץ, חשבי על תינוקך המתוק - הוכח שזה עוזר להתנעת שחרור החלב ולשיפור הזרימה.
  • לביצוע השאיבה, מקמי את הפטמה במרכז המשפך (החלק דמוי החרוט שמתלבש על השד). השד אמור למלא את המשפך באופן שייווצר בו רִיק (ואקום). הטי את המשפך מעט קדימה כדי שהחלב יזרום לבקבוק באופן טבעי.
  • תכנני ישיבת שאיבה של 20 דקות, אך זכרי שזה יכול להשתנות - יש אמהות שמספיקה להן שאיבה קצרה יותר ויש שזקוקות ליותר זמן. אל תתייאשי אם בהתחלה התפוקה שלך נראית דלה. באמצעות השאיבה את אומרת לגופך להמשיך לייצר חלב ובקרוב תתחילי לראות גידול בכמויות.
  • כדי להגדיל את המלאי במקפיא, נסי לשאוב אחרי הנקות ולהוסיף ישיבות שאיבה נוספות בזמן שתינוקך ישן.

מגיעה לך טפיחה על השכם! שאיבה אכן דורשת מאמץ מיוחד, אבל זכרי שאת עושה דבר נהדר בשביל תינוקך. אנחנו כאן כדי לתמוך בך. אם יש לך שאלות, פני למומחים שלנו.